Ik probeer de kaarten te updaten maar krijg alsmaar de melding ‘update mislukt’
Het updaten van kaarten in de TomTom verloopt in de regel heel soepel. Hooguit zal het soms wat geduld vragen, mede afhankelijk van de snelheid van je computer en je internetverbinding. Dat komt doordat het gaat om grote bestanden, van meerdere gigabytes groot.
Af en toe komt het voor dat er, kennelijk, iets misgaat bij de download van zo’n bestand, waardoor de update niet goed verloopt. Je krijgt dan de melding “Update mislukt, ga naar MyDrive en probeer het opnieuw“. En zelfs al doe je keurig alles opnieuw: je blijft die melding krijgen. Sterker nog: met een beetje pech krijg je op je toestel een rode balk met de melding ‘geen kaarten beschikbaar’ en is je TomTom dus feitelijk onbruikbaar.
Geen paniek: je kunt het vermoedelijk vrij eenvoudig zelf oplossen:
Stap 1: reset
- Koppel je TomTom los van de computer
- Hou de aan- en uitknop van je navigatiesysteem ingedrukt, totdat het navigatiesysteem opnieuw opstart en je het trommelgeluid hoort. Dit duurt in ieder geval 30 seconden.
Stap 2: cache legen
- Open MyDrive Connect en klik rechts boven op het vlaggetje
- Ga naar de tab Downloads
- Klik op Leeg Downloadmap
- Sla rechtsonder de instellingen op
- Sluit MyDrive af
Stap 3: Kaart downloaden:
- Start MyDrive Connect
- Sluit je navigatiesysteem aan op je computer en schakel het in. MyDrive Connect biedt aan om de kaart opnieuw te downloaden.
En vervolgens is je toestel, als het goed is, weer ‘als nieuw’. Dat betekent overigens ook dat je je telefoon even opnieuw moet koppelen en je mydrive account in je toestel opnieuw moet invoeren.
- Voor Nederland: 020-753 5818
- Voor België: 027-007-270
Tell us how can we improve this post?
Stel je eigen vraag!
(wordt dan mogelijk toegevoegd aan de kennisbank)
(wordt dan mogelijk toegevoegd aan de kennisbank)