Nieuw: Vakantie toerstick Europa
De ‘oude garde’ kent ze nog wel: de routeboekjes van Tom Boudewijns. Hij schreef er maar liefst 36, en ze waren te vinden in ondermeer de ANWB winkels.
Zo’n boekje van zo’n 15 euro bevatte dan ongeveer 20 routes. An sich niet verkeerd.
Maar wat zou je denken van maar liefst 1962 routes, verdeeld over 883 eendaagse tochten en 343 meerdaagse vakanties, variërend van twee tot 21 dagen; verdeeld over totaal 19 Europese landen!?
En tuurlijk: op internet vind je duizenden routes helemaal gratis. Maar het is lastig het kaf van het koren te scheiden. Deze verzameling is in de loop van tientallen jaren ontwikkeld door dé routemaker van Nederland, en daarmee de ‘heilige graal’ van de route-collecties.
En bovendien: veel andere routeproducten of -sites bevatten routes die soms wel meer dan tien jaar oud zijn, wat onderweg tot legio problemen leidt. Alle 1962 routes op deze stick zijn echter bijgewerkt naar het op moment van verschijnen meest recente kaartmateriaal (CN Eu 2019.1)!!!
Voor elke reis is beschikbaar:
een gpx bestand met de route(s) in Garmin format
een itn bestand met de route(s) in TomTom format
een gpx bestand met de route(s) in track-format (ik raad aan die zoveel mogelijk te gebruiken; zie ook ‘MrGPS Methode‘)
Voor meer informatie en bestellen: klik HIER
Hallo Hans,
Ik heb de Vakantie Toerstick in prima orde ontvangen. Omdat ik reuze gedoe heb met de TT450, ( update van een heel oude XL via MyDrive en de 450 ging helemaal mis, de verkeersinfo etc op de 450 werd gestopt omdat een en ander kennelijk in 2010 al verlopen was en de XL software blijkbaar heel dominant was, kreeg ik op de 450 de melding : kaartupdate niet meer mogelijk, abo is verlopen . Rara. Alles van de computer weggeveegd, opnieuw ingelogd maar geen succes. Nieuw toestel gekregen van Waypoint. Prima. Nieuwe emailaccount aangemaakt speciaal voor de nieuwe 450, en ontdekt dat nu de Tyre Pro het nieuwe toestel niet herkent. TT helpdesk etc gevraagd, nog geen oplossing terwijl hopelijk een nieuwe inlogcode voor Tyre Pro , gekoppeld aan het nieuwe toestel voldoende zou zijn. En nu de van jouw ontvangen toerstick. In de laptop gestopt, geopend en een bepaalde route even als voorbeeld opgevraagd. En jawel, die opent via Tyre Pro, en daarmee kan ik nu de 450 nu net niet bereiken. Vraag is nu op ik de routes van de DVD rechtstreeks op de 450 kan zetten, ( zou het liefste toch dat via Tyre Pro doen trouwens omdat ik erg an dat programma gewend ben geraakt) , dit omdat ik al een maand met TomTom aan het oehoezen ben om een an ander weer in orde te krijgen en het vertrouwen de nullijn nadert. Kun je me wat advies geven ? Mvrgrt
Peter van der Vaart
Met excuus voor de late reactie (je bericht was abusievelijk bij de spam terecht gekomen:
De routes op de toerstick zijn ondermeer beschikbaar als gpx-bestand met daarin alleen de track van de route. Die kun je zonder verdere software op je Rider laden. Kwestie van de Rider aan de pc koppelen en op het scherm kiezen voor ‘routes laden’. Vervolgens zul je in verkenner een directory zien van de Rider. plaats de gpx bestanden daar in. Na loskoppelen van de pc krijg je de vraag of je de route wilt importeren.
Alternatieve, makkelijkere methode is de gpx bestanden uploaden in Mydrive en dan de synchronisatie aanzetten.
Technische vragen omtrent Tyre kun je het beste aan Tyre zelf richten.
Melding ‘kaartupdate verlopen’ is bij een Rider 450 vermoedelijk een databasefout bij TomTom; even bellen met TT en het is vermoedelijk binnen een paar minuten in orde.
De stick als kado gekregen, maar het is een bedroevend product.Volstrekt onoverzichtelijk bomen-bos product. Slordig in elkaar gezet met typefouten in plaatsnamen. Een route op Schiermonnikoog? Je mag er niet eens met de auto/motor komen; het is een rit in Noord-Nederland. Geen totaalplaatje van alle routes. Geen software om de juiste route te selecteren. Een overzicht wat alleen maar een mappenlijst is. Als het 39 euro kost is het 39 euro teveel. Om het toch te kunnen gebruiken wil ik alle gpx-tracks inlezen in Basecamp, maar dat kan alleen één voor één.zover ik weet. Jammer!
Ik ben met je eens dat de technische uitvoering van de stick erg eenvoudig is. Maar uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de routes zélf; en dat zit bij Tom beslist goed.